Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 26 april 2009

Aanbidding


Zoals ik gisteren schreef hebben de monniken van de Benedictijner orde "L'Abbaye du Mont-Saint Michel" eind 18e eeuw verlaten. Het is nu een nationaal monument.
Maar toen wij er twee jaar geleden waren woonde er ook een groep van merendeels jonge religieuzen die daar, ondanks de heksenketel die Le Mont-Saint-Michel tegenwoordig is, een geloofsgemeenschap proberen vorm te geven.

Ik heb er deze (één van mijn mooiste) foto gemaakt. Eerlijk gezegd voel ik me bij het maken zo'n foto altijd wat ongemakkelijk. Je dringt binnen in iemands persoonlijke belevingssfeer. Het is ook alsof je je op heilige grond begeeft.
Ik heb het toch gedaan omdat ik getroffen werd door het fantastische licht wat hier binnenvalt en wat deze non letterlijk verlicht.
Voor haar is dit moment waarschijnlijk niet "De Ontdekking.." maar "De Aanbidding van Het Licht".

4 opmerkingen:

René zei

Prachtig, wat mooi!

AOEA zei

Ik zeg ook, wonderaar! Je voelt de kracht van HET LICHT!
Groetjes
AOEA

Mirthe Duindam zei

Dit is inderdaad een prachtig mooie foto. Het licht en de kleur, maar vooral ook het bijzondere gebaar van de non. Zo open en ontvangend. Een heel mooi totaalbeeld. Daar word je stil van.

Adri zei

Dank jullie,
Mooi om zo aan het eind van de dag nog even stil terug te zien.