Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 17 mei 2009

Keukenhof


Zaterdag 9 mei zijn we met de "Fotocirkel Zeewolde" naar de Keukenhof geweest in Lisse.
Het is jaren geleden dat wij daar met de kinderen geweest zijn. Voor mij hoort zo'n bezoek bij de opvoeding, en past het in het genre van: "Je moet dat eens in je leven en keer gedaan hebben."

Deze keer ging ik er echter heen met een ander doel: mooie foto's maken. "De Keukenhof" bestaat 60 jaar en pakt daarom in dit jubileumjaar extra uit. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er enigszins teleurgesteld van terug gekomen ben.

Het is en blijft een aangelegd park. En als je de natuur wilt fotograferen moet je er niet voortdurend mensen bij hebben. Tenslotte: tulpen zijn natuurlijk mooi, maar in de grote hoeveelheden die je daar ziet doet het wat gekunsteld, haast plastic-achtig aan.

Kortom. Ik had het misschien toch bij die ene keer moeten laten. Maar ook dat moet je ervaren.

Geen opmerkingen: