Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 5 mei 2009

Vrede zit in je hart


Midden in de drukte van het Winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht bevindt zich het "Stiltecentrum Hoog Catharijne". Het is mij eigenlijk nooit opgevallen. Nu reis ik niet zo vaak met de trein, maar vorige week moest ik in het centrum van Utrecht zijn en dan is de trein toch wel handig. Dat moet ik toegeven.
Misschien omdat ik het niet zo vaak doe kijk ik dan een beetje rond en zo belandde ik in het Stiltecentrum. Een plek om even tot jezelf te komen, waar je een kop koffie kunt krijgen, maar waar je ook even, door een eenvoudige tekst op de muurschildering bepaald kunt worden bij bijvoorbeeld een dag als 5 mei. Naast de ingang staat: "Vrede zit in je hart." En: "Vrede is naar vogels zwaaien." Mooi toch?
Vrede heeft alles met vrijheid te maken. Ik wens u een feestelijke bevrijdingsdag.
Het Nationaal Comité 4 en 5 mei heeft speciaal voor deze dag een lied laten componeren, het Lied van de Vrijheid. Het is de bedoeling dat dit vandaag op zo veel mogelijk plaatsen wordt gehoord. Dus ook "hier".

Geen opmerkingen: