Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 18 augustus 2009

Cambridge























Mijn reisdoel in Engeland was York. Dat is uiteindelijk een hele ruk in één keer dus besloot ik halverwege te stoppen in "Cambridge".
Een prachtige stad! Daar zou je alleen al een hele week kunnen doorbrengen.

Dit jaar is dat zeker bijzonder omdat we dit jaar het 200e geboortejaar vieren van "Charles Darwin" die aan de Universiteit van Cambridge verbonden was. Men organiseert er o.a. een toer langs zijn woonhuis uit die tijd: Down House, en er is een speciale website over hem ingericht: "Darwin goes digital".
Hij moest eens weten..

3 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Dit is inderdaad echt Engels. Nou ja, alle foto's uit Engeland tot nu toe eigenlijk. Maar zo'n kathedraal, dat is toch wel het summum.
(Woordverificatie: shexc)

Michel Gastkemper zei

Nu pas ga ik me de vraag stellen of het wel echt een kathedraal is... of alleen maar het universiteitsgebouw van Cambridge.
(Woordverificatie: galimonc)

Adri zei

Als ik het goed heb is dit de Kings College Chapel, onderdeel van de University of Cambridge.

Groet,

Adri