Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 14 augustus 2009

Residence of the Archbishop


Naast de huidige kathedraal van Canterbury staat het onderkomen van de "Archbishop of Canterbury".

Het terrein is niet toegankelijk, maar is bijvoorbeeld ook niet extra bewaakt. Althans, ik heb die jongens met die baretten, die je doorgaans in Rome ziet, niet kunnen ontdekken.
Terwijl de Aarstbisschop, als ik het mij goed herinner, toch het hoofd van de gehele Anglicaanse Kerk is. Of gooi ik nu de zaken door elkaar?

Voor wie het fijne ervan wil weten is er gelukkig een uitgebreide website beschikbaar.

2 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Beste Adri,
Dat is natuurlijk een schot voor open doel, met de website die je erbij geeft. Maar het meest helder is toch Wikipedia: 'De aartsbisschop van Canterbury is weliswaar geestelijk leider van de Anglicaanse Kerk in Engeland en wereldwijd, maar heeft geen enkele formele bevoegdheid.'
(Woordverificatie: audenin)

Adri zei

Beste Michel,

Maar dus toch wel een hoge Piet, waar je zomaar in de tuin binnen kunt lopen.
Er staat wel een bordje dat dat niet mag, maar even verder op ook een verwijzing naar zijn office.
Ik vermoed dat zijn werkelijke verblijfsplaats wel ergens anders zal zijn.