Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 10 november 2009

MacStaverden nr.7


Stel je voor:

"Hier wonen wij nu, MacStaverden nr. 7.
Je kunt ons appartement zo zien. Het is bij die twee ramen op de tweede verdieping aan de rechterkant. Ik heb de gordijnen al open gedaan. Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan omdat ik even wilde gaan wandelen.
De anderen slapen zeker uit vandaag want zij hebben de gordijnen nog dicht.

Wij wonen hier nu bijna een jaar in dit prachtige kasteel dat is omgebouwd tot woon-zorgcentrum. Het heeft jaren leeg gestaan maar nu zijn er 7 appartementen, voor mensen die niet meer helemaal alleen kunnen wonen. We hebben ons huis verkocht en met dat geld konden we ons hier prima inkopen.
Er is hier permanent een zorgmedewerker aanwezig op wie wij een beroep kunnen doen. Als het nodig is komt de dokter aan huis.
Er is een gezamenlijke eetkamer, maar als we willen kunnen we ook op onze kamer eten.
Het eten is overigens prima. Het wordt geleverd door een cateringbedrijf. Dat zal wel iets duurder zijn, maar dat hebben we er graag voor over.

Ik zag er eerst wel erg tegenop. Ik was een prachtige tuin gewend en woon nu op een verdieping. Maar dat went snel. Er is een lift en dat is voor mijn vrouw die wat moeilijk ter been is wel prettig. Op nummer twee woont zelfs iemand met een rolstoel.
We kunnen heerlijk wandelen over het landgoed dat wordt onderhouden door een aantal medewerkers van een soort zorgboerderij uit de buurt. Daar hoeven we zelf niets aan te doen!
Als we visite willen ontvangen kan dat ook. Er is even verder op het landgoed een prachtige gelegenheid, een Brasserie, waar we de kinderen en kleinkinderen kunnen ontvangen en waar we zelfs met hen kunnen dineren. Ik zal dat morgen laten zien.

Ja, het bevalt ons prima hier. Goed idee, die MacZorg-keten in Nederland."

2 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Dag Adri,
Mooi, deze bijdrage van vandaag. Die van gisteren trouwens ook.
Hartelijke groet,
Michel
(Woordverificatie: fanommi)

Kees zei

Goede morge Adri, Ja dat is pas wonen he, prachtig,mooie omgeving ook, ben er al vaak geweest on foto's te maken.

Groeten kees