Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 16 maart 2010

Space Expo


Op 6 maart j.l. hadden wij met de "Foto Cirkel" Zeewolde een uitje naar "Space Expo" in Noordwijk.
Ik heb daar niet zulke spectaculaire foto's kunnen maken, maar deze trok toch wel mijn aandacht.

Het is "gewoon" een foto van een ruimteschip. Dan zie je dat ook eens van binnen.
Als ik de foto's van het werkelijke leven in het ruimteschip moet geloven, was het er binnen een behoorlijke bende. Er slingerde en vloog van alles rond.
Maar in Noordwijk zag het er keurig opgeruimd uit.

Eén ding was opvallend, nl. de Ikoon die in het ruimteschip tegen de wand hing.
Ik kan mij herinneren dat één van de eerste astronauten na terugkomst op aarde eens gezegd heeft dat hij daarboven God niet was tegengekomen.
Maar deze astronauten hebben klaarblijkelijk wel een ikoon van Maria mee naar boven genomen. Misschien hadden ze toch niet voldoende aan alleen het grondpersoneel.

Geen opmerkingen: