Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 25 maart 2010

Vijftig jaar Euromast


In januari schreef ik over de "Skyline van Rotterdam" en over de hoge gebouwen die daar staan. Na de Shell Schoorstenen in Pernis (213 m.) en de KPN Telecommast aan de Waalhaven (207 m.) is de "Euromast" met 186 meter het op drie na hoogste bouwwerk van Rotterdam.

Vandaag viert de Euromast haar 50e verjaardag. (En is daarom vandaag gesloten!?)
Woensdag is de Euromast aangewezen als "Rijksmonument". Volgens de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed is de topattractie een essentieel toonbeeld van de wederopbouwperiode na de oorlog.

Op 27 april 2006 was ik er op bezoek met de Internationale Camphill Dialogue Group waarmee we dat jaar een conferentie voorbereidden in Rotterdam. En met een internationaal gezelschap moet je natuurlijk even naar de Euromast. Ik heb er zelfs een filmpje van gemaakt. Let niet op de kwaliteit. Het is opgenomen met mijn digitale cameraatje. Het gaat om het idee.

Het was overigens voor mij ook de eerste keer dat ik op de Euromast was. Daar moet je dus buitenlandse gasten voor hebben.

Geen opmerkingen: