Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 22 april 2010

Sixtijnse Kapel


Na een lange reis per trein van meer dan 26 uur zijn we gisterenmorgen uiteindelijk weer teruggekeerd uit Rome.
Laat ik daar niet al te dramatisch over doen, want uiteindelijk hebben ook twee extra dagen kunnen genieten van al het moois wat daar is te zien.

Op elke hoek van de straat is wel een kerk met mooie fresco's of en leuk doorkijkje door dat mooie oude centrum van Rome.

Het toppunt is natuurlijk de "Sixtijnse Kapel" van het Vaticaans Museum met de meest beroemde creatie van Michelangelo: De Schepping, waarin God Adam het leven geeft.
Iets minder beroemd, maar minstens zo wezenlijk, is het tafereel er naast: De Schepping van Eva.

1 opmerking:

Anton Joosen zei

Beste Adrie,

Graag zou ik de foto van De schepping van Adam willen gebruiken voor een kinderboekje dat ik aan het maken ben. Zou ik dat mogen downloaden en hoe zit het dan met het copyright?
Ik hoor graag van je.

vriendelijke groet,
Anton Joosen
debieb@ziggo.nl
0165-752672