Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 18 juni 2010

Voor Joden verboden


Eigenlijk zonder dat ik er erg in had gaf het gedicht van Lut de Block van gisteren mij een bruggetje naar het bezoek dat ik twee weken geleden bracht aan het "Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum" in Overloon.

Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op dit soort musea. Ik wordt er altijd een beetje somber van, en misschien is dat ook wel een gezond teken.

Naast een bezoek aan de kasteeltuinen van Arcen, waarover later meer, stond een bezoek aan dit museum op het programma van het jaarlijkse fotoweekend van de "Foto Cirkel" Zeewolde dat dit keer richting Limburg ging.

Je wordt er toch weer even met de neus op de feiten gedrukt. Het is toch onvoorstelbaar dat er in de oorlog dit soort posters werd verspreid.
Walgelijk.

Geen opmerkingen: