Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 3 augustus 2010

Bescherming


Op mijn bericht van 24 juli "Christophorus" reageerde Ger, één van de trouwe volgers van dit Blog, zelf blogger van "Hoorn Des Overvloeds", met de opmerking dat er een bijzonder Christophorus-beeld staat op de "Sint-Christoffelkathedraal" van Roermond. Als je daar 's morgens een blik op werpt biedt hij je de hele dag bescherming.

Het toeval wil dat ik daar het afgelopen weekend in de buurt was. Mijn medereizigers hadden er geen bezwaar tegen om even om te rijden om dit wonder te aanschouwen.
Uit ervaring kan ik nu vertellen dat de legende nog steeds werkt. Zowel mij als mijn medereizigers is zelfs het hele weekend niets kwaads overkomen.

Overigens lijkt mij Roermond best een leuke stad. We hadden niet veel tijd, maar ik zag dat het plein bij de Sint-Christoffelkathedraal vol staat met gezellige terrasjes en bruist van activiteiten.
De moeite waard om nog eens naar terug te gaan.

Bedankt Ger!

1 opmerking:

Ger zei

Wat leuk dat je even 'n straatje omging en de Sint Christoffel Kathedraal op foto zetten.

En mocht je nog eens in de gelegenheid zijn en in Roermond geraken, breng dan een bezoekje aan de Kapel in het Zand.

Lief dat je mijn blog aanklikbaar in je verhaal verwerkte;-)

Fijne dag!
Groetjes,
Ger