Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 4 augustus 2010

Niks aan de hand


Je kunt je natuurlijk overal druk om maken.

Wij Nederlanders hebben er een handje van om overal een mening over te hebben. We zien ook graag alles en hebben er best wat voor over om alles goed in de gaten te houden. In Amsterdam hadden ze daar vroeger speciale verklikkers voor aan de ramen. Dat zijn van die spiegeltjes waarin je de hele straat kan overzien.

In Limburg doen ze daar heel wat openlijker over. Deze dame in Valkenburg staat permanent op de uitkijk en gebruikt zelfs een champagnekoeler om een nog beter zicht te hebben.
Het bordje op de muur vermeldt: "Ièreteike Alle Bonhäör 1999, "Niks aan de hand".

Ik weet niet precies wat het betekent, maar na enig surfen kwam ik uit bij de vereniging "Niks aan de hand". Deze Vereniging heeft ten doel: "het behoud en herstel van het historische karakter van Valkenburg, het bevorderen van een goed leefmilieu voor eigen inwoners en gasten en het leveren van een bijdrage aan het welzijn van de gemeenschap Valkenburg. Zij werkt aan dit doel door onder meer het gemeentebestuur van Valkenburg kritisch te volgen."
De vereniging heeft hier dus in 1999 een Ièrepries voor gekregen.

Ik kan u zeggen dat ik de blik van de dame even heb gevolgd.
Volgens mij was er niks aan de hand.

Geen opmerkingen: