Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 10 september 2010

Braak


Afgezien misschien van het fraaie licht zegt deze foto u waarschijnlijk niets.

Het is een foto die ik nu zou rangschikken in de categorie Landschap en Natuur.
Maar nog geen jaar geleden zou deze staan in de categorie: Steden en Architectuur.
Op deze plek stond namelijk vroeger het Holy-Ziekenhuis in Vlaardingen. Maar in de vaart der volkeren heeft dit plaats moeten maken voor het moderne Vlietlandziekenhuis in Schiedam, dat overigens al een aantal keren de pers heeft gehaald i.v.m. financiële en organisatorische problemen.

Het geval wil dat mijn schoonvader vroeger econoom was van het Holy-ziekenhuis en destijds nauw betrokken was bij de bouw er van. Hij is al jaren weg uit Vlaardingen, maar met zijn 90 jaar volgt hij de ontwikkelingen nog altijd nauwgezet. De sloop ging hem dwars door het hart. Zo'n mooi, goed en degelijk gebouw sloop je toch niet!
Telkens als ik er in de buurt kom, ga ik op zijn verzoek even kijken of er al iets anders voor in de plaats is gekomen.

Tot afgelopen maandag niets dus. Het terrein ligt nog steeds braak. In afwachting van de fantastische plannen van de projectontwikkelaar, die momenteel natuurlijk last heeft van de economische crisis.
Ik verwacht dat het nog jaren kan duren.

1 opmerking:

Kees zei

Hoi Adri, jammer dat men tegenwoordig niet meer na kan denken, alleen maar aan bezuinigen en nog eens bezuinigen, Mooie plaats voor een park zou ik zeggen.
Groet Kees