Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 3 september 2010

Historische Kelders


Mocht u ooit nog eens een feestje willen organiseren, dan is dit misschien wel wat: de "Historische Kelders" van Arnhem.

Jarenlang hebben deze kelders uit de 13e, 14e en 15e eeuw ongebruikt onder de grond gelegen.
In 2001 is men begonnen deze te restaureren en sinds 2002 worden er door de Stichting Gilde Stadswandeling Arnhem rondleidingen georganiseerd.
Eén van de kelders, een voormalige wijnkelder gelegen onder het St. Petersgasthuis, is ingericht als horecagelegenheid en is dus te gebruiken voor zakelijke bijeenkomsten en particuliere festiviteiten.

Als je er dan ook nog een stadswandeling door de binnenstad van Arnhem aan vastkoppelt heb je een leuk uitje.
Ik kende Arnhem niet, maar ik moet zeggen dat het een buitengewoon aardige binnenstad heeft, met een paar leuke pleinen, zoals het Sint Jansplein en de Korenmarkt.
Aanbevolen dus.

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Dat is weer eens iets anders dan een feestje geven in een of ander achterafzaaltje van 'n kroeg....

Kelders hebben altijd iets spannends en de hele oude onderaardse hebben vaak de mooiste gewelven.

Daarom ga ik graag kaffeetrinken in de Römischerkeller in Trier;-)

En toen we laatst in het Nederlands Bakkerij Museum in Hattem waren ''ontdekten'' we tijdens ons bezoek een verrassend detail: de twee hoofdgebouwen zijn onderling verbonden met een tunnel onder de weg door en is een spannend kelderlabyrint.

Fijne dag!
Groeten,Ger

Adri zei

Dag Ger,

Ja, leuk.
Ik ken ik die situatie in Hattum. Ik heb al jaren een wat mysterieuze foto van de keldertrap van het Bakkerijmuseum in de kamer hangen. De foto stamt nog uit het analoge tijdperk. Als ik tijd heb zal ik er eens een scan van maken.

Groet,

Adri