Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 30 oktober 2010

Nacht van de nacht


Vannacht is het de "Nacht van de nacht".

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik daar mee aan moet in dit Blog dat ik als thema "De Ontdekking van het Licht" heb meegegeven.

De bedenkers van de Nacht van de nacht willen laten zien hoe donker Nederland nog kan zijn.
Het heeft iets onheilspellends vind ik, iets bedreigends.

Morgenavond is het ook nog Halloween, een avond waarop de boze geesten verjaagd moeten met maskers van uitgeholde pompoenen. Ik vind het maar niks.
Geef mij het Licht maar.

2 opmerkingen:

Ger zei

Ik heb ook meer met licht dan met donker.

Maar de nacht met sterrenhemel heeft ook wel wat...

Wij verbleven jaren geleden eens in een hotel in Spanje wat heel afgelegen lag midden tussen alleen olijfboomgaarden, ver weg van wegen en de bewoonde wereld.
We gingen midden in de nacht een wandeling maken door de pikdonkere nacht en ik heb nog nooit in mijn leven zo'n prachtige sterrenhemel gezien,en het toeval wilden dat er in ons gezelschap iemand was die veel wist te vertellen over de sterren en het fraais wat zich aan onze ogen voltrok.

Lees dat hier in het Brabantse De Peel het donkerste gebied is.
Geen wonder dat er veel verhalen de ronde doen dat het er 's nachts spookten....

Prachtige foto met het licht van de maan.

Fijne avond....en zet een kaars voor het raam vannacht....geeft toch een beetje licht in de duisternis;-)

Ger

Adri zei

Beste Ger,

Dank je voor de geruststellende woorden.
Een sterrenhemel kan inderdaad ook prachtig zijn.

Goede nacht,

Adri