Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 10 december 2010

Glamour


Zeg nou zelf, de meeste van ons zullen niet zo vaak in de gelegenheid zijn om dit soort foto's te maken.

De  fotobeurs "Zoom Experience" bood de mogelijkheid. Dan moet je dat waarnemen, toch?
Toch is het nog een kunst om daar een mooi plaatje van te maken. Om te beginnen staan er altijd collega-fotografen rond zo'n model te dansen. De achtergrond is ook vaak niet wat je er zelf bij zou kiezen. Bovendien heb je het licht niet zelf in de hand.

Deze foto is genomen met mijn nieuwe Canon Powershot G12. Ik heb de ISO-waarde verhoogd naar 800 om niet te hoeven flitsen. Tijd 1/60 seconde, bij een diafragma van f/3.5.
Dat kan nog net uit de hand, maar door de beweging van de jurk zou je eigenlijk een kortere tijd moeten nemen, maar dat laat het diafragma niet toe. Die zou nog wel naar 2.8 kunnen, maar dat gaat ten koste van de scherpediepte. Dan moet je naar nog meer ISO en dan krijg je weer korrel.

Kortom, het is even passen en meten. Het is overigens een prima camera.

2 opmerkingen:

Ger zei

Leuk om op zo'n beurs rond te lopen en je van de nieuwste snufjes op de hoogte te brengen.

......uuuuh....merendeel mannen...of was dat enkel het geval bij dit sexsymbool,Marilyn Monroe?;-)

Fijn dat je zo tevreden bent over deze camera.

Groetjes,
Ger

Adri zei

Dag Ger,

Nee hoor, er waren ook veel vrouwen, maar die keken volgens mij naar de.... auto's, of zo (?).

Ik ben inderdaad best tevreden met deze camera, op zakformaat, voor erbij.
Het is dus niet die mooie lens geworden waar ik het een tijdje geleden over had. Maar dit is ook helemaal goed.

Ik wens je ook een goed weekend,

Adri