Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 21 mei 2011

Gepimpt


Leuke discussie Ger. Bedankt voor je reactie.

Ik stoorde me aanvankelijk ook aan het afzetlint op de foto van gisteren. Ik had het met Photoshop al verwijderd en de foto wat verder opgepimpt door de ergste spiegelingen van het glas weg te halen. Echter, ik vond de foto er wat saai van worden.

Ik bedacht vervolgens, dat ik vroeger heb geleerd dat een beetje rood in een foto de foto sprankelender maakt, en bovendien zorgt voor diepte. (Zie mijn Blogbericht van 10 januari 2011 "Der Rote Punkt")

Dus, ook al ben ik het geheel met je eens dat een dergelijk afzetlint in zo'n bos niet thuishoort heb ik het voor de kwaliteit van de foto laten hangen en er voor gekozen om gisteren de oorspronkelijke foto te plaatsen (alleen een beetje uitgesneden en rechtgezet). De foto geeft zonder verdere bewerking bovendien een realistischer beeld van wat ik daar zag.

Om je fantasie even te helpen, hier de gepimpte versie.Wat vindt je? Even een kleine "pol". Welk van de twee foto's heeft je voorkeur? Trouwens, wat mag wel en wat niet met Photoshop?

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Adri,

Op de eerste plaats mag jij met je foto's doen wat jij wilt.

Toen ik het rood/wit lint op je vorige foto zag moest ik ook direct denken aan je blogbericht ''Der Rote Punkt'', vandaar mijn opmerking.

Doordat jij gisteren beide foto's,gefotoshopte en orginele kon vergelijken was de keuze snel genomen..

Stel dat jij de gefotoshopte versie geplaatst had in je post,dan zou ik niet geweten hebben van dat lint en het niet gemist hebben.
En in mijn vorige reactie zou zeker niet gestaan hebben dat het een saaie foto is;-)

Wel aardig om de vergelijking te zien.

Ik heb bij Picasa de mogelijkheid om wat kleine veranderingen aan te brengen op mijn foto's,waar ik in sommige gevallen gebruik van maak.
Meer wil ik ook niet.
Heb zonder fotografiecursus schik met m'n camera, alhoewel ik ook vaker denk als ik al die fantastische mooie foto's zie op andere weblogs....kon ik dat ook maar zó!!!

Bedankt, dat je mijn soms toch al ongebreidelde fantasie een handje geholpen hebt:-)

Fijn weekend!
Wij hebben de kleinkinderen te logeren en gaan morgen dagje naar Bokrijk.
Lieve groeten,Ger

Adri zei

Beste Ger,

Kom kom, niet te bescheiden. Ik geniet ook van jouw foto's. En van je commentaar. Daar hoef je beslist geen fotocursus voor te volgen.

Ik probeer ook meestal de foto's zo te maken dat Photoshop, op een enkele wijziging na, niet nodig is.

Geniet morgen van het dagje met de kleinkinderen. Het wordt een mooie dag (hoop ik). Ik ga een motortochtje maken.

Hartelijke groet,

Adri