Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 23 mei 2011

Golden Gate


Het is best lastig om nog originele foto's te maken van "Paleis Het Loo".

We zijn er al verschillende malen op bezoek geweest, maar deze deur was me tot nu toe nog niet opgevallen.

Eigenlijk is het gewoon de achterdeur die toegang geeft tot de achtertuin.
Maar dan iets chiquer uitgevoerd dan bij de meesten van ons thuis.

Een soort Golden Gate, maar dan anders.

Je kunt hem recht-toe-recht-aan fotograferen.
Maar door een iets ander standpunt te kiezen en wat te spelen met de lijnwerking wordt de foto veel spannender.
Ik vind hem overigens wat Oosters aandoen. Zulke deuren zie je volgens mij niet zo veel in Nederland.

3 opmerkingen:

Petra zei

leuke hoek. word de deur een stuk spannender van. of er iets heel mysterieus achter wacht.

Adri zei

Dag Petra,

Bedankt voor je reactie. Wie weet wat er zich achter die deur allemaal voor mysterieuze dingen afspeelt.

Hartelijke groet,

Adri

Ger zei

Dag Adri,

De achterdeur van ons huis heeft een iets minder chiquere uitstraling dan op jou foto;-)

Maar mooi is die wel,ik zie onder de kroon de monogrammen van Willem en Mary.
Fleur de Lis en het prachtige Arcanthusblad.
Franse vazen waarin boompjes met appeltjes van oranje.

Ik vind al die detailles zo mooi, je komt ze in veel stijlen tegen in deuren en vooral in gietijzeren en houten slijlramen(bovenlichten)bij oude panden.

Vriendelijke groeten!
Ger