Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 1 oktober 2011

Gutturalen, matres lectiones en suffixen


De zee is niets zonder strand, en het strand is niets zonder schelpen. Die zijn er op Texel dan ook voldoende te vinden.

We zijn gisteren thuisgekomen na een heerlijke vakantie met heerlijk nazomerweer.

Ik voel me een beetje schuldig omdat ik nogal wat college-uren gespijbeld heb de laatste tijd. Het is inmiddels oktober en dat moet ik nu allemaal gaan inhalen. Daar komt bij dat het vak Hebreeuws waar ik me, in een vlaag van overmoed, voor heb aangemeld, nog niet zo'n eenvoudige taal is, met gutturalen, matres lectiones en suffixen. Die letters zien er voor mij net zo uit als dit tafereel met schelpen, waar ook geen enkele structuur in is te ontdekken.
Maandag is er een tussentoets. Dat betekent dat ik me dit weekend opsluit met een stapel boeken, oordoppen en een kan koffie. Ik ben even niet aanspreekbaar. Niet zo gezellig, maar het is even niet anders. Maandag is het weer voorbij.

1 opmerking:

Ger zei

......van mij zal je geen last hebben....
ik zal je verder niet storen...graai wel 'n keer door de schelpjes waar ik gek op ben, voor de rest gaat het toch boven mijn pet.

Maar jij bent een knappe kop als je in een weekeind de gemiste college-uren kan inhalen.......en dan ook nog Hebreews....is ook niet de eerste de beste en gemakkelijkste taal....lijkt mij.

ben al weg....
studeerse!!!
Ger