Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 19 oktober 2011

Jongensdroom


Zoals ik eerder zei, zijn auto's eigenlijk niet "mijn ding", maar dit exemplaar uit het "Louwman Museum" in Den Haag is natuurlijk een uitzondering.

"De 1939 Lincoln Sedan Delivery Deco Liner is een ontwerp van Frank Nicholas en Terry Cook van Deco Rides of Long Valley, New Yersey, USA.
Hij wordt aangedreven door een 5,7 liter 8 cilinder Chevrolet 'small block'. Gary Brown bouwde het voorwiel aangedreven chassis op maat om ruimte te bieden aan de één meter hoge motorfiets, die achterin de van fiberglas gemaakte carrosserie staat. De motorfiets is een 1992 Harley Davidson Sportster. Denny Jamison klopte met de hand de gestroomlijnde aluminium body voor de Deco Scoot. De motorfiets wordt op de rijplank gereden, vastgesjord en kan vanuit de auto elektrisch worden in en uitgeschoven."

Een jongensdroom. Ik weet ineens wat ik voor mijn verjaardag ga vragen.

Geen opmerkingen: