Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 7 november 2011

Lekker warm


Afgelopen zaterdag zijn we met de Fotogroep Putten naar de "Orchideeënhoeve" in Luttelgeest geweest.

Een paar maanden geleden was ik er ook al, met drie van onze kleinkinderen. Deze keer heb ik de hele macro-uitrusting meegenomen. Het was maar goed dat we er vroeg waren, want de Orchideeënhoeve heeft een hoog "verzorgingshuisbezoekersgehalte". Niet dat ik daar iets op tegen heb, maar als je even met je statief en je macro-lens aan de gang wilt in de vlindertuin, en er komen drie bussen met ouderen binnen, is het snel met de rust gedaan.

Hoe dan ook, we hebben er van genoten en ik hoop de andere bezoekers ook. Naast orchideeën en allerlei andere bloemen vindt je er dus veel vlinders, maar ook reptielen, zoals deze leguaan. Hij ligt hoog in de kas, heerlijk onder de warmte van een lamp. Die lamp bepaalt ook een beetje zijn rode kleur, want ik denk dat zijn natuurlijk kleur meer bruin/groen zal zijn. Alhoewel, als ik de plaatjes op internet zie, is hij in staat om alle kleuren van de omgeving aan te nemen.

1 opmerking:

Kees zei

Hoi Adri, leuk mooi en er even tussen uit, alhoewel? er midden in met drie bussen vol ha ha ha.
Groet Kees.