Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 20 maart 2012

Knotten


Het ziet er wel leuk uit, zo'n rijtje wilgen langs de IJssel, maar hadden deze niet geknot moeten worden?

Ik weet eigenlijk niet of dat persé ieder jaar moet. Ik kan mij voorstellen dat dat een heel werk is. Misschien is het helemaal niet erg om eens een jaar over te slaan. Ik stel gewoon maar een vraag.

Vanmorgen vroeg om 6.14 uur is de lente begonnen, en dat is te merken.  "Wordt wakker 't zonnetje is al op, de bloemen kijken uit hun knop. De vlugge leeuwerik zingt allang, ..." etc

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Zing niet te hard 's morgens in alle vroegte op de badkamer....dadelijk wordt je nog ontdekt;-)


Wat het knotten(snoeien) betreft:jonge bomen worden in het derde jaar geknot en daarna het liefst elk jaar totdat er zich een mooie knot gevormd heeft.

Oudere bomen hoeven niet persé elk jaar geknot maar voor een goed resultaat moet het in elk geval om de drie of vier jaar gebeuren en de beste tijd is van november/maart, in die periode is er geen sapstroom.

Met de weersvoorspellingen van de komende week gaan we de goede kant op om met veel plezier te genieten van het prille voorjaar.

Zonnige dag en lieve groet!!
Ger

Adri zei

Dag Ger,

Ja, dat is genieten met dit weer.
Wat mij betreft blijft het tot oktober zo. Aan de andere kant heb ik ook wel genoten van de winter.
Dus, elk seizoen heeft zo eigenlijk zijn charme.

Wat het zingen betreft: ik koester geen enkele illusie. Ik ben al blij als ik een beetje toon kan houden op ons mannenkoor.

Hartelijke groet, fijne avond.

Adri