Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 11 april 2012

Ver verleden


Vorige week hebben we met een aantal leden van de "Foto Cirkel" Zeewolde een uitstapje gemaakt naar het "Flessenscheepjes-museum" in Enkhuizen.

Niet helemaal mijn ding, maar fotografisch gezien een uitdaging. Het valt niet mee om al die pietepeuterige scheepjes en flesjes netjes op de gevoelige plaat vast te leggen.

Ik vond het echter een nog grotere uitdaging om het te proberen met een ouderwetse 6x6 Yashica D Twee-oogcamera uit ca. 1957, op Kodak T-Max 400 rolfilm.


Ik heb een paar weken geleden op de Fotograficabeurs in Nieuwegein chemicaliën gekocht om weer eens zelf te kunnen ontwikkelen. Dus gewoon een zwart-witrolletje er in en de doka in, die ik voor de gelegenheid weer eens netjes opgeruimd heb.
Vervolgens heb ik de negatieven bij Joop gedigitaliseerd, want ik wilde het natuurlijk wel laten zien op mijn Blog. Afgezien van de leuke ervaring door o.a. het vele bekijks wat je trekt als je met zo'n camera rondloopt, viel het resultaat me een beetje tegen.

Maar ik denk dat dat een kwestie van oefening is. Ik moet het maar weer eens wat vaker doen.

1 opmerking:

Ger zei

Jij met camera....een bezienswaardigheid tussen al dat ander moois in museum:-))

Jij ging even terug naar het analoge tijdperk met alles erop en eraan,het heeft wel wat!!!

Fijne dag!!
Ger