Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 30 mei 2012

Troost





Dier'bre Heer, 
vat mijn hand in dit uur van zorg en nood.
Gij volbrengt in mijn zwakheid Uw kracht.
'k Zie omhoog naar het licht van Uw vriend'lijk aangezicht.
Ster der hoop die daar straalt in de nacht.




Gij verhoort de gebeên van Uw kind dat op U bouwt,
en Uw hand wist mij af ied're traan.
Leer mij zien op het kruis bij de pelgrimstocht naar huis.
Ik wil stil aan Uw zij altijd gaan.


Niets dan U, o mijn Heer, stilt't verlangen van mijn hart.
Gij alleen zijt mijn troost hier op aard'.
Woedt er storm om mij heen, nimmer laat Gij mij alleen.
In Uw trouw blijft mijn ziel steeds bewaard.

T.A. Dorsey / G.N. Allen

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Doordat ik de laatste week niet helemaal op deze (blog)wereld was is me het een en ander ontgaan...

Lees en kijk nu even door jou blogposten van de laatste dagen....en zie ''vlammende'' bloemen met uitleg van de oorsprong van Pinksteren,een prachtig nestje met de blijde boodschap dat jullie in verwachting zijn, dat jij weer naar Texel gaat en ik nu al weet dat dat tripje hele mooie platen op gaat leveren van jou hand en camera's....
en dan kom ik uit bij een serene witte bloem met troostende woorden...hoop dat diegene waar jij deze post aan wijden er troost uit mag putten...

Hartelijke groeten,
Ger

Adri zei

Dag Ger,

Dank voor je reactie.
Ik begrijp dat je weer in het rijk der Bloglevenden bent.
Hoop dat het goed met je gaat. Maar als ik je reactie lees heb je alles weer aardig op een rij. Dus dat zal wel.

Hartelijke groet,

Adri