Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 19 juni 2012

Beachy Head


Eén van de grote toeristische trekpleisters aan de kust van Zuid-Engeland is Beachy Head.

De kalkrotsen die zo'n 60-100 miljoen jaar geleden zijn gevormd steken er tot zo'n 162 meter boven de zeespiegel uit. Een bijzondere plek, geologisch, historisch, toeristisch, etc.

Maar het is ook plek waar per jaar zo'n 20 suïcides plaatsvinden. Er zijn speciale teams werkzaam om ervoor te waarschuwen en uit te kijken naar potentiële springers. Kennelijk heeft die plek een enorme aantrekkingskracht en is die daarvoor niet af te schermen. NB. Dit is geen reclamespot.

1 opmerking:

Ger zei

.....Mijn knieën beginnen al te knikken enkel als ik naar de foto kijk....
dus zal ik me niet op het randje begeven.....
Alhoewel het een prachtig plekje is om uit het leven te stappen...maar of men daar dan nog oog voor heeft..... betwijfel ik.

Fijne dag en geniet van het leven!!
Ger