Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 31 juli 2012

Overtocht


De haven van Dover is de drukste passagiershaven ter wereld.

De boten varen af en aan. Het begint 's morgens al heel vroeg als het nog nauwelijks licht is. (Rechtsboven, naast de klif, aan de horizon).
Ik geloof dat er ieder half uur een boot aankomt. We zagen een aankondiging dat er de dag voor wij er waren 42.000 personen vervoerd waren.

Het gevolg is overigens dat er boven het Kanaal een deken van luchtvervuiling hing. Ik beschuldig niemand. We doen er allemaal aan mee. Maar dat moet anders geweest zijn in de tijd dat de Romeinen Engeland veroverden. En die zijn er toch ook met een grote overmacht gekomen.

Moeten we dan toch maar terug naar de roeiboten?

2 opmerkingen:

Ger zei

Ja,ja.......jij hebt makkelijk praten nou je daar zelf al verschillende keren geweest bent op een wellicht comfortabele wijze.....

ik zie mezelf nog niet in de roeiboot die plas oversteken....;-)

Tja.....er hangt heel wat in de lucht(niet enkel boven Dover) en de volgende generaties boven het hoofd......en precies zoals jij het schrijft:we doen er allemaal aan mee....al eeuwen lang...terwijl we heel goed weten......enz.enz.

Maar toch leverde het weer een mooi plaatje op!!

Met vriendelijke groet,
Ger

Adri zei

Dag Ger,

Dank voor je reactie. Je hebt gelijk. Ik zie mezelf ook nog niet naar de overkant roeien. En om om die reden nou altijd thuis te blijven is ook niet alles.

Ik heb ook geen oplossing, maar ik realiseer me wel dat we met zijn allen zo de boel aardig aan het verknoeien zijn. Op sommige plaatsen in Engeland zagen we dat het daar ook wel een thema is. Ook daar verwacht men dat sommige delen van het land door de opwarming van de aarde onder water komen te staan.

Tja, wie doet er wat aan?

Groet,

Adri