Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 20 oktober 2012

Back to Basic


Vandaag een workshop gedaan "Back to Basic" o.l.v. Norman Post bij "Calumet" in Amsterdam: het maken van glasnegatieven met behulp van een antieke houten balgcamera.
Fantastisch!

Ik heb al jaren zo'n camera in mijn werkkamer staan (zie ook de foto hier rechts op mijn Blog). Ik heb hem thuis onmiddellijk geïnspecteerd. Volgens mij is hij nog helemaal intact. Er zit een origineel objectief op. Er ontbreekt alleen een focusscreen, maar dat heb ik inmiddels besteld bij een handelaar in China. Zo gaat dat tegenwoordig met internet.

Nu ik heb geleerd hoe ik hem moet gebruiken zal ik het zeker nog eens vaker gaan doen. Wordt vervolgd dus.


2 opmerkingen:

Ger zei

Zie het helemaal voor me......
jij verborgen onder die zwarte doek...:-)

Leuk ''speelgoed'' zo'n oudje!!

.....ik hield het bij spruitjeslucht;-)

Fijne zondag en hartelijke groeten!!
Ger

Josien zei

Dat is wel heel spannend. Ik zie graag het vervolg!