Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 16 oktober 2012

Korte Ademhalingssteeg


Deze week ga ik mijn werkmap een beetje opschonen. De werkmap is een map waar ik foto's in verzamel waarvan ik denk dat die ooit nog eens van pas komen. Meestal is dat niet het geval en dan gooi ik ze weg.
Maar sommige foto's intrigeren mij, zoals deze.

Een foto die ik vorig jaar maakte van de Korte Ademhalingssteeg, een "achterommetje" achter de Grote of Sint-Michaëlskerk in Zwolle.  De foto stelt op zich niks voor, maar ik ben op zo'n moment even nieuwsgierig naar de naam. Kennelijk ben ik niet de enige. Als je die intikt in je computer krijg je keurig antwoord van mevrouw of meneer Google: "De naam van de straat verwijst naar de misdadigers die in deze straat hun laatste adem haalden alvorens terecht te worden gesteld op het schavot van de Grote Markt."
Tsja, dat waren andere tijden. Uit het feit dat die steeg deze naam kreeg mag je afleiden dat dit kennelijk geen unieke gebeurtenis was.

1 opmerking:

Ger zei

Tja.....zo ging dat in vroeger tijden...

Tegenwoordig moeten misdadigers een lange adem hebben om hun straf uit te zitten.

Hartelijke groeten,
Ger