Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 1 november 2012

Allerheiligen


Het is vandaag "Allerheiligen", een Christelijk feest ter nagedachtenis van alle heiligen en martelaren.
Oorspronkelijk dacht men daarbij aan diegenen die gedurende de Christenvervolging in de Romeinse tijd hun geloof met de dood moesten bekopen. Later zijn daar "alle heiligen" aan toegevoegd: zij die door hun leven een bijzondere getuigenis hebben afgelegd van hun geloof in Christus.

Morgen is het Allerzielen. Dan gedenken wij alle overledenen.

Ik heb al eens eerder gezocht naar een mooie ikoon van Allerheiligen, maar die tot nu toe niet kunnen vinden. Daarom voor vandaag deze twee aartsengelen, Gabriël en Michaël, de boodschappers tussen hemel en aarde.

Ze zijn geschilderd door "Marja Benschop-Smit".

2 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Toevallig ben ik door de fotografie ook bezig met ikonen. Voor een kerk in mijn buurt ben ik een ansichtkaartenserie aan het ontwerpen en daar zitten ikonen bij. Ik vind deze ook prachtig. Knap dat mensen dat kunnen maken. Mooie foto's, Adri. Groetjes, Joke

Adri zei

Dag Joke,
Dank voor je reactie. Mijn echtgenote heeft ook van vrijwel alle ikonen die zij heeft geschilderd en op haar website staan kaarten gemaakt. Ik zal de complimenten overbrengen.

Groet,

Adri