Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 10 november 2012

Boomplantdag


Enige tijd geleden werden wij verrast door een brief van Natuurmonumenten waarin ons werd verteld dat wij inmiddels 25 jaar lid zijn van deze organisatie en dat men ons ter ere daarvan een boom cadeau doet.

Wij werden uitgenodigd de boom zelf te komen planten op de "Ramenberg" tijdens de jaarlijkse "Boomplantdag". De Ramenberg is een nieuw natuurgebied (in wording) iets ten zuiden van Apeldoorn, bij Loenen.
Dat gaat dus vandaag gebeuren. Ongetwijfeld zullen we met velen zijn. Ook andere gasten zijn uitgenodigd, want Natuurmonumenten heeft in haar webshop ook Boomcadeaubonnen die je kunt weggeven.

Op het programma staat naast het planten van een boom ook een rondleiding met de boswachter en er zijn kraampjes en activiteiten voor (klein)kinderen. Dat wordt dus een gezellig dagje vandaag.

2 opmerkingen:

Ger zei

.....Oh.....afschuwelijk voor mij om naar deze foto te kijken, ik word er helemaal misselijk van.

Maar uit de tekst mag ik opmaken dat jullie met de spade op stap gingen,het natuurgebied weer 'n boom rijker is en jullie vast een leuke dag hadden.

Fijne zondag,
Ger

Adri zei

Ha Ger,

Je maakt van je hart geen moordkuil. Daar hou ik wel van. Vroeger zou ik zo'n foto nooit hebben laten zien. Bewogen en dus mislukt. Gelijk weggooien.
Maar toen ik er vorige week een poosje naar zat te kijken vond ik hem wel wat hebben. Het gaat om een boom. Waarom moet die altijd haarscherp zijn? Een abstract schilderij is ook niet altijd een "natuurgetrouwe" weergave.
Dus ik zou je willen adviseren: als je niet misselijk wilt worden: niet meer naar kijken.

Hartelijke groet en een fijne zondag verder.

Adri