Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 21 november 2012

Geestverschijning


Toen ik nog eens in mijn archief dook ontdekte ik dat ik toch wel eerder foto's heb gemaakt van de mist.

Deze is van oktober 2007 op Ameland. Nu ik het zie herinner me het weer heel goed. Een heerlijk mysterieuze sfeer. Als je zo door dat landschap loopt heb je het idee dat er ieder moment een geestverschijning op je pad kan komen.
Het doet me denken aan The Moors in Yorkshire, Engeland, waar we deze zomer waren. Een gebied dat schrijvers  als Emily Brontë inspireerde tot "Wuthering Heights" en Sir Arthur Conan Doyle tot "The Hound of the Baskervilles", met Sherlock Holmes in de hoofdrol. Heerlijke verhalen!

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Alsof de Sinterklaastijd niet al spannend genoeg is.....;-)

Mist voor velen lastig, voor een fotograaf een zegen om er op uit te trekken met camera.

Hartelijke groeten,
Ger