Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 8 december 2012

Onze gevleugelde vrienden


Minstens tien centimeter sneeuw.

Ik weet wel dat de vogels momenteel niets hebben aan zo'n nestkastje, maar het herinnert me er wel aan dat we in deze tijd moeten denken aan onze gevleugelde vrienden.

Ik zie ze driftig heen en weer vliegen in onze tuin, de koolmees, de pimpelmees, de roodborst, de mus, maar ook de vlaamse gaai.
De laatste jaagt al die anderen weg en rooft de pinda's en vetbollen alsof hij alleen op de wereld is.

1 opmerking:

Ger zei

Ja, Adri.....ook onder onze gevleugelde vrienden heb je haantjes de voorste en schijtlijsters...
het zijn net mensen wat dat betreft.
Het bekende spreekwoord:een brutaal mens heeft de halve wereld.

Mijn ervaring met vogelvoederplaatsen in de tuin zijn:kleine voederhuisjes of silo's met pindas en andere zaden vullen en in boom hangen,daar komen kleine vogels op af en kunnen er aan alle kanten bij,zijn net kleine acrobaten.

Grote vogels zullen niet zo snel op zo'n klein wiebelig huisje landen.

Ze krijgen hier de ruimte op voederplaats waar ik lage schalen neerzet met ongezouten vet vol zaden, halve appels,stukjes brood etc.
en niet te vergeten drinkwater in lage bak waar ik gaas overheen span om te voorkomen dat vogels gaan badderen,want met bevroren vleugels kom je niet ver.

Fijn weekeind!
Ger