Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 25 januari 2013

Geen sprookjesfiguur


Dit is geen beeld van Tom Ottersum. Het is ook geen sprookje. Zo ziet het er ook niet uit.

Na de verhalen van gisteren en eergisteren ziet dit er een beetje uit als "een gevallen vrouw" die ergens spijt van heeft. Maar dat is helemaal mijn interpretatie. Ze ziet er in ieder geval niet echt gelukkig uit.

Het beeld staat, of beter gezegd ligt,  voor het Kurhaus in Scheveningen.
Ik heb geen idee wie de maker is. Het was mij te koud op dat moment om daar naar een naambordje te gaan zoeken.
Of, ... had ik haar misschien moeten helpen om de sneeuw van haar rug te halen en zou het dan ineens een prinses blijken te zijn. Wie weet.

2 opmerkingen:

Ger zei

.....En wat zou je dan gedaan hebben met die prinses...;-)
ja,zo hebben we allemaal onze eigen fantasieën bij het aanschouwen van kunst....

Ik altijd zoekende naar de dingen, wilde wel eens weten van wie dit kunstwerk is,
maar bleef hangen op seniorennet.be bij een foto van dit vrouwenbeeld in de sneeuw met de woorden:
“Hagel en sneeuw,
onweer, wind en regen
deren mij niet
ik kan er echt wel tegen.”
Dat lijkt het liggende meisje, daar op het terras van het Kurhaus te zeggen. Ze kijkt naar de zee en het strand. Niemand doet haar wat. Waar zal zij zich zorgen over maken. Kou deert haar niet. Eens was ze heet, heel heet, toen zij in de vorm gegoten werd; nu ligt ze daar als een prachtig bronzen beeld en denkt niet aan “hagel en sneeuw etc.”.

Zal blij zijn als de winter voorbij is,kom ik ook weer onder mijn steen vandaan en worden de spieren hoop ik weer wat soepeler en minder pijnlijk.
Maar als ik deze dame van brons zie liggen in de sneeuw en deze woorden erbij.....kan ik zelfs 'n ''tikkeltje'' jaloers op haar worden.

maar ik dwaal af....ben nog geen snars wijzer geworden;-)

Fijn weekeind!!
Ger

Adri zei

Dag Ger,

Gelukkig voor deze dame en voor jou gaat het de goede kant op: het gaat dooien.
Sterkte met de stramme spieren en een fijne zondag gewenst!

Groet,

Adri