Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 27 januari 2013

Lucas de ikoonschilder


Ik heb al een vaker een beetje opgeschept over het kunstzinnige talent van onze kleinzoon Luc van vier jaar. Dit moet u even gezien hebben.
Vanwege zijn naam, Lucas, heeft Marja een ikoon voor hem geschilderd met de afbeelding van de apostel Lucas, waarvan gezegd wordt dat hij de eerste ikoonschilder was.

Geheel op eigen initiatief heeft Luc deze stilletjes nageschilderd op een mooi stuk hout dat hij vond bij het afvalhout van de verbouwing waarmee zijn vader bezig is.
Alle figuren van de ikoon, die u hiernaast ziet, staan er op. In het midden de schildersezel. Bovenaan heeft hij "slingers" getekend.
Geweldig toch?!
Je kunt echt zien dat hij het talent van zijn oma heeft. Oma groos! En terecht!

2 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Leuk dat het zo'n kind interesseert, Adri. De Ikoon vind ik trouwens ook prachtig geschilderd. Groetjes, Joke

Ger zei

Dag Adri,

Voor kinderen is het nadoen van de grote mensenwereld misschien wel het allerleukste,heel veel speelgoed is dan ook gebaseerd op het imiteren van 'grote mensen'dingen.

Ben het helemaal met jou eens,oma mag met recht groos zijn op ''haar'' Lucas en zijn icoon.

Hier konden wij toen de (klein)kinders nog klein waren nog wel eens grapjes over maken,bij de uitspraken van 'hij heeft het verstand,de humor etc. van papa/opa.....
was mijn opmerking steevast 'klopt,van mij hebben ze het niet want ik heb het mijne nog'

Hartelijke groet,
Ger