Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 9 februari 2013

Het Wad


Wie kent het niet, die ooit eens op Terschelling is geweest: "De Walvis", het oergezellige strandpaviljoen, op, zoals men het zelf omschrijft: misschien wel het mooiste plekje van Nederland.

Vanaf het terras heb je een fantastisch uitzicht over de wadden aan de westkant van het eiland.
Binnen hangt een mooi gedicht. Ik neem het mee als een tevreden herinnering aan een heerlijk weekje Terschelling. Zomaar, even tussendoor, om lekker uit te waaien.

Al lopend over het wad,
Verander ik langzaam in mijn omgeving.
Ziltig ruikt de lucht, zout proeft mijn huid.
Zand kriebelt zich een weg naar overal.
Mijn gedachten worden weggevoerd door de wind,
zodat ik zweef tussen hemel en aarde.
Wat rest is stilte en tevredenheid.
                                                     Marleen

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Jij kan er weer even tegen,de batterij opgeladen, zoals dat zo mooi heet.

Jullie zullen dit mooie eiland de komende dagen missen,zoals ook het lekkers van ''De Walvis'';-)

Tja.....mooie plekjes zijn overal te vinden,maar het gevoel zoals Marleen het omschrijft kan je alleen aan zee beleven.....

Fijn weekeind!!
Ger