Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 13 juni 2013

Rare


Tijdens een wandeling over het Coastal Path op Holy Island in Wales wist een Engelsman uit Sussex die het hele pad aan het lopen was ons te vertellen dat deze gele bloemen heel zeldzaam zijn en alleen daar in Wales voorkomen.

De man zag er betrouwbaar uit dus ik geloofde hem op zijn woord.
We hadden op onze camping internet dus ben ik even gaan googelen. Maar, helaas ik ben er niet achter gekomen welke zeldzame bloem dat dan precies is.

Maar ook zonder dat persé te hoeven weten, wij zijn nu eenmaal niet van die botanische freaks, hebben we genoten van de prachtige natuur op dat eiland. En wat ons vooral opviel was de stilte. Je hebt hier in Wales nog echt plekken waar het gewoon stil is, geen achtergrondgeluid van een snelweg, geen lawaai van fabrieken, etc. Gewoon niks. Heerlijk!

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Mocht je als niet botanisch freak toch wel interesse hebben in de naam van dit bloemetje:http://www.plantlife.org.uk/uploads/documents/Field_fleawort.pdf

Ik kende het ook niet maar mijn belangstelling was gewekt bij het zien van deze mooie foto.

Hartelijke groet van een bloemen liefhebster.