Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 20 juni 2013

The Church


Het is onze gewoonte om in de vakantie ook zo af en toe een kerk binnen te lopen. Dit karakteristieke kerkje kwamen we onderweg tegen op het eiland Angelsy.

De "koster" had net de deur open gedaan op te gaan stofzuigen, dus dat trof. Hij was in zijn leven nog nooit buiten Wales geweest en vond het wel interessant dat er toeristen kwamen. Wilde van alles weten, maar was na twee zinnen al toe aan de vraag of ik van voetbal hield, om vervolgens uit te komen bij Johan Cruijf, want dat is voor velen toch nog steeds de grootste Nederlander aller tijden.

Affijn, ik heb de indruk dat het met de tegenwoordige religiositeit in Wales niet zo'n vaart loopt. Overigens werd in deze kerk nog twee keer per maand een dienst gehouden. Maar als ik de begroeiing op het kerkhof zie, dan zijn er niet zoveel vrijwilligers om dat bij te houden. Het gras komt boven de stenen uit.
Er is overigens over de celtic roots natuurlijk voldoende te vinden voor wie daarin geïnteresseerd is. Zoals bijvoorbeeld in de St. Davids Cathedral. Maar daarover misschien een andere keer.

PS.
Ik moet mijn mening herzien. Ik heb dit enkele dagen geleden geschreven omdat we niet overal WiFi hebben. Gisteren zagen we op het eiland Wight bij een kerk een bordje met de mededeling dat men een deel van het gras ongemaaid laat om de bloemen de gelegenheid te geven om te bloeien en zaad te geven. Een mooie symbolische gedachte.

1 opmerking:

Ger zei

Het valt mij ook altijd weer op dat waar ter wereld je ook bent en men hoort dat je uit Nederland komt dat het gesprek al snel op voetbal uitkomt,tja....net alsof er geen andere/betere voetballers zijn dan uit 020.Je moet dan wel ff verder kijken dan je neus lang is.....;-)

Voordat ik je ps gelezen had en dit fraaie kerkje met grafzerken zag....dacht ik al:wat heerlijk om zo'n laatste rustplaats te hebben met zoveel veldbloemen op je buik.

Hartelijke groet,
Ger