Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 4 juli 2013

St. David's


Als ik in kerken loop, kijk ik altijd even naar boven. Dat klinkt vromer dan ik eigenlijk bedoel te zeggen, want ik kijk gewoon even naar het plafond. Vaak zie je daar de meest fraaie kunstwerken.

Zo ook hier in de kathedraal van St. David's in Zuid-Wales. De bogen van het gewelf komen samen in een prachtig gevormd stucwerk. Natuurlijk staan er de wapens op, maar ook de Rode Draak die onlosmakelijk met Wales is verbonden. Waarom die witte hond er bij staat weet ik eigenlijk niet. Ik kan er op Google niets over vinden. Overigens mist hij volgens mij een linkerachterpoot, maar dat zal wel met de tand des tijds te maken hebben.

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Misschien staat de hond, als ik het goed zie op de foto een (Hinks) Bull Terriër symbolisch voor beschermer,afschrikwekkend,vechter,net als de draak?

ik kreet zomaar wat....

Hartelijke groet en fijn weekeind!!
Ger