Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 2 augustus 2013

Geheimen op de Maasvlakte


Gisteren was ik voor mijn werk in Poortugaal. Van daar is het maar een klein stukje naar de nieuwe, tweede, Maasvlakte, waar ik nog niet geweest was.

Mijn navigatiesysteem liet me in de steek. Op een gegeven moment gaf hij aan dat ik de zee inreed. Maar, wonder boven wonder, met links en rechts water, bleek daar ook nog een weg te lopen...
Goed, afgezien van de enorme ruimte, de havens en het prachtige strand viel mijn oog vervolgens op het bord "Broedgebied".
Verboden toegang! Geheim? Wat zou dáár uitgebroed worden?

1 opmerking:

Ger zei

Misschien dat vogels kunnen lezen....is het bord voor hen bestemd...

Het ging in eerste instantie vooral om de vogels die er eventueel zouden kunnen gaan broeden.En omdat te voorkomen werden er honden ingezet om de vogels te verjagen voordat ze massaal het gebied als hun broedgebied zouden uitkiezen.

Later heeft het Havenbedrijf de milieuorganisatie toegezegd voor voldoende broedgelegenheid te zorgen.
De Faunabescherming verwachte in 2009 al dat 25.000 mantelmeeuwen het nieuwe terrein zullen gaan gebruiken om eieren te leggen.

Lees in de berichten dat de bouw voor het 2000 hectare grote nieuwe industrie gebied gestaag door gaat...

Hoop dat de vogels in alle rust ook hun nestje in het landschap kunnen bouwen en ongestoord hun eieren uit kunnen broeden,ook al is het achter een hek....

Fijn weekeind!!
Ger