Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 2 september 2013

Brandnetel


Het is natuurlijk je reinste onkruid, maar zeg nou zelf, een bloeiende brandnetel is toch zo gek nog niet.

Bovendien schijn je er thee van te kunnen maken en heeft het blad geneeskrachtige werking. En in de tuin bestrijdt het de luis en de rups. Vroeger werd er zelfs verfstof van gemaakt voor de kledingindustrie.
Kortom, volgens mij wordt die plant tegenwoordig een beetje miskend. Ik geloof dat ik nog maar een poosje in de tuin laat staan. Misschien zit er wel een handeltje in.

3 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Prachtige foto, Adri, maar (ik hoop niet dat je het erg vind dat ik het meld) ik ben alleen bang dat je het Koninginnenkruid te pakken hebt. Is veel mooier, hoor, en aan de foto doet het niets af. Groetjes, Joke

Adri zei

Dag Joke,

Oef, val ik even door de mand. Ik heb even gegoogeld, en je hebt volkomen gelijk. Het blijken zelfs meerjarige planten te zijn.
En wij maar denken dat het brandnetels zijn. We durfden er haast niet aan te komen. Blij dat ik ze nog niet met grof geweld verwijderd heb.

Maar, .. nu gaat mijn beoogde handel in brandnetelbladeren dus ook niet door.

Hartelijke groet,

Adri

Joke (Jokes Camera) zei

Tja, dat is pech hebben, Adri. Had ik nou maar niets gezegd. Dat Koninginnekruid is overigens een hele leuke plant. De meest prachtige vlinders, zoals het boomblauwtje en de kleine vuurvlinder zijn er dol op. Toch nog even laten staan misschien? Groetjes, Joke