Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 5 september 2013

Te kijk


Tja, daar stond ik toch aardig te kijk op 1 september met mijn brandnetel.
Joke had met haar reactie volkomen gelijk dat dit koninginnenkruid is en geen brandnetel. Hoe kan een mens zich vergissen.

Ik heb natuurlijk onmiddellijk gegoogeld. Dit koninginnenkruid blijkt ook geneeskrachtig te zijn. Men gebruikte vroeger de thee ervan tegen verkoudheid en als laxeermiddel. Bovendien trekt het vlinders en bijen aan. Ook dat heb ik dan weer van Joke geleerd. Bedankt!
Ik laat hem lekker staan. Met de bijenstand is toch al zo slecht gesteld. Laat ik er dan op deze manier mijn steentje er aan bijdragen om die te ondersteunen.

1 opmerking:

Joke (Jokes Camera) zei

Waarvan akte, Adri! Als het zulk weer blijft krijg je vast nog meer plezier van je Koninginnenkruid. Dit is al een heel mooie foto. Overigens nog gefeliciteerd met je coverfoto op de cd van het koor. 't Staat prachtig. Groetjes, Joke