Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 11 oktober 2013

Wijs


De uil staat bekend als een wijze vogel. En, zeg nou zelf, je ziet deze toch denken.
Dat idee, dat de uit een wijze vogel is, is al heel oud. Het was de oude Grieken al opgevallen dat een uil dingen hoort en ziet die wij niet zien. Daarom noemde ze hem "de vogel van de wijsheid".

Maar of dat ook echt zo is wordt ook wel betwijfeld. De uil staat ook symbool voor domheid. Als je een uilskuiken wordt genoemd is dat niet bepaald een aanbeveling.




2 opmerkingen:

Ger zei

Toch wel allemaal bijzonder goed geregeld bij de uil,dat zicht en gehoor.
Nou is dat voor een uil alleen maar heel belangrijk om zijn prooi hoe klein dan ook waartenemen,te vangen en te verorberen.

Bij de mens is dat ff wat anders...
merk al vanaf mijn vroegste jeugd dat ik ook minder hoor wanneer ik mijn bril niet op heb,mensen om mij heen doen daar vaak wat lacherig over.
Nou gun ik iedereen 'n beetje lol in het leven,dus laat maar lachen.
Heb in de afgelopen maanden maar weer eens heel duidelijk ondervonden hoe onzeker ik me voelde en bewoog door het leven nadat ik complicatie kreeg na staaroperatie en wazig en dubbel zag(en in mijn geval daardoor ook minder hoorden)
Er ging gisteren een wereld voor me open een paar uurtjes na de laserbehandeling in oogkliniek,mijn gezichtsveld is weer helder en met aangepaste sterkte en cilinder in brillenglas zal dat alleen nog maar scherper worden.
Ik ervaar het als een enorme opluchting...
al was het alleen maar omdat op jou blog de witte letters op zwarte ondergrond, voor mij niet meer over het scherm ''dansen'' en weer een rustiger beeld geven zonder uitwaaierende lichtstrepen om elke letter heen.

Al met al.....een verademing!!!

Fijn weekeind!
Ger




Adri zei

Beste Ger,

Wat fantastisch dat de laserbehandeling zo goed geslaagd is! Het moet inderdaad een enorme opluchting voor je zijn dat je alles weer gewoon rustig en scherp, en zonder waas er overheen, kunt zien.
Wij hebben helaas de ervaring in onze eigen familie dat het ook anders had kunnen lopen. Uiteindelijk terecht komen in een instelling voor slechtzienden is ook niet alles.

Ik hoop voor je dat je met alle hulpmiddelen die er beschikbaar zijn nog lang kunt genieten van het zien van al het moois om je heen, je familie, de natuur, de fotografie, en natuurlijk ook van de verschillende Blogs.

Hartelijke groet en goed weekend,

Adri