Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 14 januari 2014

CBB vraagt vrijwilligers



Sinds een jaar of vier ben ik vrijwilliger bij de CBB, de blindenbibliotheek in Ermelo, als "inlezer".

Eén keer per week zit ik in een opnamestudio en lees ik een tijdschrift, een krant of een boek voor. Die ingelezen lectuur wordt uitgeleend op een speciale CD aan mensen met een (visuele) leeshandicap. Zonder de hulp van de CBB hebben zij geen toegang tot de informatie uit een krant, tijdschrift of boek, zoals wij dat hebben.

Ik doe dat nu een aantal jaren, een dagdeel per week. Dat is te overzien.
De CBB heeft mij gevraagd om in mijn kennissenkring rond te kijken of ik mensen ken die dat ook best zouden willen. Het is best leuk werk en bovendien heel nuttig en daarom zet ik deze oproep op mijn Facebook-pagina en mijn Blog.
Als je interesse hebt en niet verder dan 25 km vanaf Ermelo, of één van de andere opnamestudio's woont, bel dan even naar de CBB, afdeling Vormgeving, tel. 0341-565 473
of mail naar vormgeving@cbb.nl. Meer informatie is te vinden op www.cbb.nl/vrijwilligers.
Als je andere mensen dit bericht wil laten lezen, wil je dit dan met hen delen?

Geen opmerkingen: