Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 4 april 2017

Magnolia Soulangeana

Putten, april 2017. 
Nikon D800; AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 G ED IF; 55 mm; f/16; 1/400 sec; ISO 400


Ik dacht even een stuk je tekst op te zoeken over de Magnolia, als achtergrondinformatie. 

Maar alleen al op Wikipedia zijn er 300 soorten te vinden. Ik kom even niet verder dan dat de Nederlandse naam Beverboom is. (Ik heb altijd gedacht dat het een Tulpenboom was.) 

En dat deze soort de Magnolia Soulangenea is. Het is een kruising tussen de soorten Magnolia denudata (naakte magnolia) en Magnolia liliiflora (paarse magnolia), beide afkomstig uit China. 
De kruising is voor het eerst uitgevoerd in of kort voor 1820 door de Fransman Étienne Soulange-Bodin (1774-1846), een oud officier der cavalerie uit het leger van Napoleon Bonaparte, op zijn landgoed Fromont, nabij Parijs.

Nou dat is al heel wat, zo dunkt me.

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Op de eerste plaats:foto is prachtig en de achtergrond van het mooiste blauw.

Magnolia en Tulpenboom zijn twee verschillende bomen.

Wanneer je het over valse tulpenboom hebt kom je in de richting en weer uit bij de Magnolia.

Langer geleden maakte ik meerdere blogposten over een paradijsje van een tuin bij onze zuiderburen,
misschien kan je nog eens terug lezen want daar schrijf ik over de Tulpenboom en plaatste er foto's bij.
http://hoorndesovervloeds.blogspot.nl/2012/06/paradijsje-van-n-tuin.html

Fijn weekend,
Ger