Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 18 april 2017

Stoer

Biddinghuizen, april 2017. Nikon Coolpix S9900; Nikon 30x ED VR 4.5-135 mm f/3.7-6.4; 4 mm; f/4.2; 1/2000 sec; ISO 400
Ik moet toegeven dat het natuurlijk best stoer overkomt om dat te doen, maar het valt nog niet mee om jezelf in zo'n klein vliegtuigje te proppen. Je moet om te beginnen een parachute om omdat de voorschriften dat zeggen. Er werd direct bij verteld dat de hoogte zo gering is dat, voordat je het touwtje gevonden hebt waaraan je in geval van nood moet trekken, je al beneden bent. Nou, dat stelde me gerust... Verder is het nogal krap. Het is overigens een tweepersoons toestel, een lestoestel met instructeursvoorzieningen.  Als je eenmaal zit dan kun je niets anders meer doen dan het gewoon maar laten gebeuren. De man achter mij deed het werk. Ik kon rustig mijn camera's bedienen, want dat is tenslotte mijn ding.

Je wordt dan met soort  katapult omhoog geschoten naar ruim 400 meter. In 10 seconden tot 100 km per uur. Daar draait je maag toch wel een beetje van om.
Maar daarna is het heerlijk rustig boven en kun je volop genieten van het prachtige uitzicht.

1 opmerking:

Kees zei

Hoi Adri, nou ik vind dit inderdaad wel stoer van je, Lijkt me echt bizar al
prachtige uitzichten.
groet Kees