Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 27 juni 2017

Boeten en tanen

Kilkeel, juni 2017. Sony Cybershot DSC-RX100 III; Zeiss Vario-Sonnar 8.8-27.7 mm f/1.8-2.8; 26 mm; f/8; 1/320 sec; ISO 400
In de haven van Kilkeel, Noord-Ierland, kun je nog zien dat er vis gevangen wordt zoals het hoort. Dat wil zeggen zoals ik het mij herinner uit mijn jeugd. Met netten die op de wal te drogen worden gelegd. Waar ongetwijfeld gaten in komen die dan gerepareerd moeten worden. Ik weet niet hoe dat in Kilkeel gaat, maar ik herinner mij uit de tijd dat Vlaardingen nog een grote vissersvloot had, dat daar een taanderij was, waar de netten werden geboet, en met taan werden ingesmeerd en gekookt om ze te behoeden voor verrotting.
Dat is lang geleden. Maar als ik dit zie komt die herinnering weer boven.

1 opmerking:

Kees zei

Ha Adri, zeker ben het met je eens.
Groet Kees.