Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 15 juni 2017

Scotney Castle

Tunbridge Wells, juni 2017. Sony Cybershot DSC-RX100 III; Zeiss Vario-Sonnar 8.8-27.7 mm f/1.8-2.8; 16 mm; f/11; 1/250 sec; ISO 200
De tuinen in Kent, the Garden of England, zijn vermaard. Vaak zijn ze onderdeel van een eeuwenoud landhuis, een mansion of een kasteel met een rijke geschiedenis. Zo ook dit Scotney Castle. Het oude kasteel is in de 19e eeuw door de toenmalige eigenaar bewust verwaarloosd toen hij voor zichzelf een nieuw kasteel liet bouwen op het landgoed. Het oude liet hij staan als "folly".
Tegenwoordig is dit juist het meest karakteristiek.

2 opmerkingen:

Kees zei

Prachtig Adri, dit vindt ik geweldig, ik hou van die stijl.
Groet kees.

Ger zei

Dag Adri,

Ook ik kan er geen genoeg van krijgen.....
.....vandaag hier bij jou een prachtige foto van Scotney Castle waarom liefhebbers Lamberhurst graag bezoeken.

En zit ik al weken in de vroege avond aan de buis om de Britse presentatrice en actrice Penelope Keith te volgen tijdens haar bezoeken in 'Verborgen dorpen' waar ze laat zien welke schattige dorpjes in Groot-Brittannië verstopt liggen.

Zo kom ik nog eens ergens....;-)

Groet,
Ger