Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 14 september 2017

Bromfiets

Zeist, september 2017. Sony Cybershot DSC-RX100 III; Zeiss Vario-Sonnar 8.8-27.7 mm f/1.8-2.8; 11 mm; f/5.6; 1/25 sec; ISO 1600
De bromfiets komt in de schilderijen van Marius van Dokkum verschillende keren terug. Om dat te illustreren heeft hij tijdens de expositie in Slot Zeist deze bromfiets pontificaal in het midden van de tentoonstellingsruimte gezet.
Ook dat beeld roept herinneringen op. Fantastisch is het schilderij op de achtergrond: Tweede jeugd.

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Naar aanleiding van jou blogposten over werken van Marius van Dokkum nam ik kijkje op zijn website.
Bij afbeelding Tweede jeugd dacht ik meteen aan hangouderen;-)
Toen ik de brommer zag riep dat bij mij ook herinneringen op van Zündapp en DKW Hummel achterop de buddyseat,liet de foto aan mijn man zien en ook de werken van de schilder......
hij was een poosje zoet......en ik tijdje mijn iPad kwijt...
er is ook zoveel te zien op de werken van Marius van Dokkum.

Groet,Ger