Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 27 september 2017

Lelijk

Waddenzee, september 2017. Nikon D800; Sigma DG 50-500 mm f/4.5-6.3 APO HSM; 500 mm; f/13; 1/1000 sec; ISO 640
Als ik heel eerlijk ben vind ik het afschuwelijk lelijke beesten. Ze kunnen dan wel een hoog aaibaarheidsgehalte hebben en verkocht worden als knuffeldieren, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van. Dat ligt daar maar te liggen de hele dag. Af en toe hoor je een blaffend geluid. Het heeft met honden natuurlijk niets te maken. Daar heb ik ook niks mee, maar die komen in ieder geval een beetje huiselijker over. Dat kun je hiervan toch niet zeggen.

Nou ja, dat moest ik even kwijt.

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Ben het wel een beetje met je eens dat de zeehond op het land een onbeholpen manier van voortbewegen heeft.
Maar door hun gestroomlijnde lichaam kunnen ze zich juist in het water heel behendig bewegen zoals alle zeezoogdieren.
Volgens mij liggen ze ook niet de hele dag te niksen maar brengen de meeste tijd in het water door om naar voedsel te zoeken,enkel om te zonnen en te slapen liggen ze op een zandbank het strand of gaan het ijs op.

Wel aardig dat ze op de foto mochten van jou ook al zijn het duidelijk niet je lievelingsbeesten.

Groet,
Ger