Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 9 november 2017

Genderdiscussie


Ik begrijp die genderdiscussie toch niet helemaal geloof ik. Het moet allemaal genderneutraal: geen dames en heren meer, maar: beste reizigers. Openbare gebouwen krijgen genderneutrale toiletten. Volgens Sire wordt het onderscheid tussen jongetje en meisje teveel benadrukt, aldus Trouw van 4 augustus j.l.
Waarom dan toch een aparte parkeerplaats, die bovendien noch eens heel stenotyp aangeduid wordt met een hoge hak?

2 opmerkingen:

Kees zei

Ha Adri, inderdaad, laat 'n meisje 'n meisje zijn en 'n jongen 'n jongen, verder geen discussie, Maar iedereen mag zijn die hij wil dat vindt ik oke.
Groet Kees.

Ger zei

Dag Adri,

Omdat.....
gelukkig niet alles en iedereen meegaat in de hype van genderneutraal.

Dit soort speciale parkeerborden kom ik al jaren tegen in binnen en buitenland,bij onze oosterburen vallen ze mij het meeste op.
De plekken zijn vooral bedoeld voor vrouwen die zich onveilig voelen op donkere parkeerplaatsen,parkeergarages etc.
De plekken zijn vaak beter verlicht en bevinden zich vlakbij entree,trappenhuis of lift.

Ik vind het een uitstekend stukje extra service voor dames

Zou er geen bezwaar tegen hebben wanneer bang uitgevallen mannen zo'n parkeerplaats in beslag nemen,vraag me niet af of die wel bestaan maar meer of men als man die bangigheid toe zal geven....

Groet,Ger